zaterdag 27 december 2014

★ Merry everything and a happy always ★

Christmas. That time of the year. 

Ik vind het eigenlijk best een gezellige periode. De kerstboom zetten. Het huis volzetten met kaarsen. Mijn oudste zoon heeft het trouwens nogal voor sfeer. Een fortuin gaven we al uit aan theelichtjes. Niet dat ik er rouwig om ben. Ik vind het juist heerlijk als ik mij samen met de jongens kan onderdompelen in gezelligheid.  

Zonder cadeautjes geen kerst natuurlijk. Vanaf er pakjes onder de boom liggen smeken de jongens ons om de haverklap of ze hun pakje al mogen opendoen. 

Hoe gaat het bij ons te werk in de familie? Niet zoveel anders als bij andere families volgens mij. Begin november trekken we iemands naam en dan mogen we deze persoon in december blij maken met een pakje. Meestal krijgen we een lijstje mee en schuimen we de winkels af, op zoek naar hét perfecte cadeau van dat lijstje. 

Bij ons krijgen de kleine kinderen, lees: tot en met de lagere school, cadeautjes van de ouders en grootouders. Vanaf het eerste middelbaar doen de kersverse tieners mee met naampjespot. 

Dit jaar zat Marthe, ons 12-jarig nichtje, voor de eerste maal in de pot met naampjes. En ik had haar naam getrokken. 

Geen lijstje voor mij met typische tienerwensen. Ik had nochtans een CD van One Direction verwacht (voor zover ik mee ben met de leefwereld van een 12-jarige) of een iTunes kaart of zo. Maar neen. 

Eén ding stond er op het lijstje: een laptophoes, het liefst een zelfgemaakt modelletje. Had ik even geluk. Ik hoefde dit jaar geen drukke winkelstraten af te schuimen. Hiep hiep hoi! Dank u, nichtje! 

Ik maakte er eentje volgens het model van mijn eigen zelfgemaakte laptophoes.  Met stof Seashore shelly van Soft Cactus (hier aangekocht) en een sterrenstofje (ook bij Hotstof).




Als extraatje maakte ik er nog een ritstasje bij. Met dezelfde stofjes en volgens dit patroon. Met dank aan Elisanna voor de tip. 
Een plezier om te maken dit tasje. In een wip klaar en supermakkelijk. 





★ ★ ★ ★ ★   Prettige feesten, iedereen!!   ★ ★ ★ ★ ★
© Studio Inktvis


2 opmerkingen:

Liesellove zei

oh ik vind het tasje echt super mooi geworden :) de combinatie van stofjes is super :)

With love - by Eva zei

Ik denk dat ik hetzelfde maak voor jarige zus volgende week!